Go Back
עוגת שוקולד ללא קמח אפויה פעמיים
הדפסת מתכון מקוצר Pin
5 from 2 votes

עוגת שוקולד ללא קמח אפויה פעמיים

ציוד נדרש:

  • תבנית או רינג בקוטר 20 ס״מ

מצרכים:

לעוגה

  • 250 גרם שוקולד מריר עד 60% או 70% אם אוהבים מריר יותר
  • ¾ כוס (180 מ״ל) שמן צמחי
  • 6 L ביצים מופרדות בטמפרטורת החדר
  • כוס (120 גרם) סוכר חום בהיר
  • כוס (120 גרם) סוכר לבן
  • ¼ כפית מלח דק

להגשה (לא חובה)

  • אבקת קקאו
  • שמנת להקצפה
  • תותים טריים/פטל

הוראות הכנה:

מכינים את העוגה

  • מחממים תנור ל - 175 מעלות. מרדפים את התבנית בתחתית ובדפנות בנייר אפייה.
  • שמים את השוקולד והשמן בקערת זכוכית ומניחים מעל ביין מארי (סיר ובו מים רותחים עד גובהו של 2 ס״מ, כך שהקערה לא נוגעת במים). מחממים ומערבבים מידי פעם עד לקבלת תערובת נוזלית חלקה ואחידה. מסירים מהאש ושומרים בצד.
  • שמים את החלמונים והסוכר החום הבהיר בקערת זכוכית ומניחים על הביין מארי.
  • עם מיקסר ידני מקציפים במהירות בינונית עד שהתערובת הופכת תפוחה ובהירה והסוכר מתמוסס.
  • מוסיפים את תערובת השוקולד לחלמונים ועם מרית סיליקון מקפלים היטב עד לקבלת תערובת אחידה.
  • שוטפים את המקצפים ומייבשים היטב.
  • שמים את החלבונים בקערה ומוסיפים את המלח. מקציפים במהירות בינונית עד להיווצרות קצף לבן.
  • מוסיפים בהדרגה את הסוכר וממשיכים להקציף עד לקבלת קצף רך אבל יציב (לא מקציפים יתר על המידה על מנת שלא יתקבל קצף יבש).
  • מקפלים, בכל פעם שליש מהקצף לתערובת השוקולד והחלמונים, שומרים על הנפח של הבלילה, מסיימים עם השליש האחרון של קצף החלבונים.
  • מעבירים חצי מהבלילה לתבנית האפייה, מיישרים את פניה ואופים כ - 25 דקות ועד שהעוגה תפוחה מאוד וחלקה העליון יציב.
  • מוציאים ומצננים 10 דקות, העוגה תצנח בזמן הזה וזה בסדר, ייתכן וגם יווצר בה שקע.
  • יוצקים מעל את החצי השני של הבלילה, מיישרים את פניה ואופים 15 דקות נוספות.
  • מוציאים ומצננים לטמפרטורת החדר, מעבירים לקירור ללילה שלם.
  • לפניי ההגשה אפשר לפדר באבקת קקאו ולהגיש עם שמנת להקצפה ממותקת מעט וכן תותים/פטל טריים.
  • העוגה נשמרת בקירור עד שלושה ימים, מגישים הישר מהמקרר.
הכנתם? תייגו אותי באינסטגרם!

@shukrun_chen