מחממים תנור ל - 175 מעלות. מרדפים את התבנית בתחתית ובדפנות בנייר אפייה.
שמים את השוקולד והשמן בקערת זכוכית ומניחים מעל ביין מארי (סיר ובו מים רותחים עד גובהו של 2 ס״מ, כך שהקערה לא נוגעת במים). מחממים ומערבבים מידי פעם עד לקבלת תערובת נוזלית חלקה ואחידה. מסירים מהאש ושומרים בצד.
שמים את החלמונים והסוכר החום הבהיר בקערת זכוכית ומניחים על הביין מארי.
עם מיקסר ידני מקציפים במהירות בינונית עד שהתערובת הופכת תפוחה ובהירה והסוכר מתמוסס.
מוסיפים את תערובת השוקולד לחלמונים ועם מרית סיליקון מקפלים היטב עד לקבלת תערובת אחידה.
שוטפים את המקצפים ומייבשים היטב.
שמים את החלבונים בקערה ומוסיפים את המלח. מקציפים במהירות בינונית עד להיווצרות קצף לבן.
מוסיפים בהדרגה את הסוכר וממשיכים להקציף עד לקבלת קצף רך אבל יציב (לא מקציפים יתר על המידה על מנת שלא יתקבל קצף יבש).
מקפלים, בכל פעם שליש מהקצף לתערובת השוקולד והחלמונים, שומרים על הנפח של הבלילה, מסיימים עם השליש האחרון של קצף החלבונים.
מעבירים חצי מהבלילה לתבנית האפייה, מיישרים את פניה ואופים כ - 25 דקות ועד שהעוגה תפוחה מאוד וחלקה העליון יציב.
מוציאים ומצננים 10 דקות, העוגה תצנח בזמן הזה וזה בסדר, ייתכן וגם יווצר בה שקע.
יוצקים מעל את החצי השני של הבלילה, מיישרים את פניה ואופים 15 דקות נוספות.
מוציאים ומצננים לטמפרטורת החדר, מעבירים לקירור ללילה שלם.
לפניי ההגשה אפשר לפדר באבקת קקאו ולהגיש עם שמנת להקצפה ממותקת מעט וכן תותים/פטל טריים.
העוגה נשמרת בקירור עד שלושה ימים, מגישים הישר מהמקרר.